Euskal Sagardoa osatzen duten 48 sagardogileen 2020ko uztako 70 sagardo desberdin aurkeztu dira, denak %100 bertako sagarraz eginak eta kalitate-bermea dutenak.
- Sektoreak sagardotegi denboraldiko balorazioa egin du eta udarako denboraldia azaldu.
- Aurtengo udarari begira baikor da sektorea: jendea bizitza normalera bueltatzeko gogoz dago, ostalaritzan, terrazetan, kanpoan, etxean eta horrek sagardoaren kontsumoa bultzako du.
- HikNIk udako kanpaina! “Hik jatekoa, Nik Euskal Sagardoa” lelopean espazio zabaletan bertako produktuez eta Euskal Sagardoaz gozatzeko gonbita.
Euskal Sagardoa jatorri-deiturak 2020ko uztako sagardoa aurkeztu du gaur, ekainak 9, Donostiako Miramar Jauregian.Euskal Sagardoko kide diran 48 sagardotegien 70 produktu aurkeztu dituzte.
Euskal Sagardoa jatorri-deituraren koordinatzaile Unai Agirrerekin batera, prentsaurrekoan jatorri-deitura sustatzen duten erakunde publikoetako ordezkariek parte hartu dute agerraldian: Bittor Oroz, Eusko Jaurlaritzako Nekazaritza, Arrantza eta Elikadura Politikako Sailburuordea, eta Xabier Arruti (Gipuzkoako Foru Aldundiko Landa Garapeneko Zuzendaria); Oihana Gancerain, Euskal Sagardoa jatorri-deiturako presidentea; Felix San Sebastian sagargilea eta jatorri-deiturako zuzendaritzako kidea eta Olatz Mitxelena, Sagardoa Routeko koordinatzailea. Halaber, bertan egon dira Gipuzkoako Ostalaritza Elkarteko ordezkariak, distribuzio kanaleko ordezkariak eta sagargile zein sagardogileak.
Euskal Sagardoa osatzen duten Gipuzkoa, Bizkaia eta Arabako 48 sagardogileen 70 sagardo aurkeztu dira, 250 sagargileren sagarrekin eginak, guztiak desberdinak eta bakoitza bere nortasunarekin. Uzta txikia izan da kopuruz 2020koa, guztira, 1,2 milioi litro Euskal Sagardo ekoiztu dira bertako 2 milioi kilo sagarrekin, aurreko urtearen hirutik bat. Izaera handiko sagardoak dira nagusiki, mamitsuak ahoan eta iraupen luzekoak.
Baina sagardotegi eta sagardo bakoitzak ditu bere berezitasunak. Bide horretan, gauza bereziak ikusten ari gara Euskal Sagardoaren sektorean: lursail bateko sagardoak, sagar mota jakinekoak, kriantzakoak, egurrean paseak eta abar. Aurtengo uztak horrelako proposamenak merkaturatzeko aukera handia eman du.
Jatorri-deitura urte askotako lanaren emaitza eta etorkizuneko apustua dela nabarmendu dute sustatzaileek, erakunde publikoek eta sagar eta sagardo sektoreak elkarlanean osatzen dutena.Euskal Sagardoa zigilua daramaten sagardoek bi ezaugarri nagusi dituzte: %100 bertako sagarrarekin eginak dira eta kalitate-bermea dute.
Azken hilabeteak gogorrak izaten ari dira sagardo sektorerako eta ostalaritzaren geldialdiarekin eta sagardotegien murrizketekin, sagardo guztia saldu ezinda gelditu dira sagardotegirik gehienak. Hala ere, udara on baten esperantza bada sektorean, neurriak lasaitu heinean, ostalaritzak lan gehiago egingo baitu eta terrazatan, kanpoaldean nahiz etxeetan sagardo kontsumoak gora egingo du berriz ere. Sektorea ez dago geldirik eta egoera zail hauetan ere aurrera egiteko pausoak eman eta bitartekoak jartzen ari da, gauzak poliki-poliki hobetzen joango direnaren esperantzan.
Udarako kontsumoa bultzatzeko HIKNIK kanpaina jarriko du martxan Euskal Sagardoak. Espazio zabaletan, Euskal Sagardoarekin batera, bertako produktuez gozatzeko gonbita “Hik jatekoa, Nik Euskal Sagardoa” lelopean. Labeldun produktuez osatutako errezeta laburrak banatuko dira ekitaldi, supermerkatu eta tabernatan.
Parrilaren sekretu guztiak argituko dira bertan: sua nola egin, produktuak nola erabili, gehigarriak nola egin. Lagunartea eta Euskal Sagardoa freskoa. Aire librean gozatzeko plan paregabea.
Hik haragia Nik Sua, HIk oilaskoa Nik musika,
Hik nahi duana, Nik Euskal Sagardoa!
Euskal Sagardoa 2016ko uztarekin sortu zen eta urte guzti hauetan ibilbide luzea egin da, bai sagastien eta produktuaren kalitateari begira eta baita merkaturatzeari begira ere. Lehen urteetan distribuzio antolatuan posizionatzeko lanak eman zituen fruituak eta gaur egun buru belarri HORECA kanalean posizionatzeko lanean ari gara. Horri begira planifikatu ziren 2020 eta 2021 urteak, baina Covid19ak eragindako egoerak, gauzak moldatu arazi dizkio Euskal Sagardoari.
Horrez gain, sagastietan ere lan handia ari da egiten sektorea, sagardotegietako lan guztia sagastietan hasten baita: kalitatezko lehengaiak emango digu kalitatezko produktua egiteko aukera. Bide horretan, uzta orekatuagoak lortu eta sagarraren kalitatea bermatzeko hainbat proiektutan sartua dago buru belarri: bakanketa, interpolinizazioa edo lurraren lanketa besteak beste.
Agerraldiaren amaieran 2020ko uztako sagardoa dastatzeko aukera izan dute bertaratutakoek, Mikel Garaizabal sommelierraren eskutik.
Sagardotegi denboraldi ez ohikoa
Aurtengoa ez ohizko sagardotegi denboraldia izan da, Covid19ak eragindako murrizketak direla eta. Sagardotegiek aforo murriztuak izan dituzte, bazkariak bakarrik eman dituzte eta kontsumoa mahaian egin da, uzta berria dastatzeko botila garden edo pitxarrak erabilita. Sagardotegi Denboraldi honetarako egokitutako protokolo espezifikoa eta eraginkorra izan du sektoreak. Denboraldi zaila izan bada ere, bezeroak oso ongi erantzun du, eta egoera berri honetara ere egokitu da estimatuz ondo landutako eskaintza berezi batean sagardo berriari eman zaion protagonismo
berria, mahaira ekarrita. Orain, bukatu da sagardotegi denboraldia eta zenbait sagardotegik ateak itxiko dituzte datorren denboraldira arte. Beste hainbatek, ordea, ateak irekiko dituzte Udarakodenboraldian eta bertan Euskal Sagardoak botilan izango du presentzia. Uda garaian sagardotegietara egiten diren bisita gidatuek gora egiten dute, eta gerozeta gehiago dira eskaintza honen partaide direnak.
Udagaraian, berezitasunak
Bisita gidatuak, dastatze bereziak, beste baliabide batzuetara bisita eta ondoren sagardotegian otordua… Eskaintza honen dibertsifikazioan lanean
buru-belarri ari da sagardo mundua. Profesionaltasuna eta bertakoaren balioa dira eskaintza honen oinarria, eta baita erreserbak egiteko edo sagardoa
erosteko aukera berriak ere: mahaia automatikoki erreserbatzeko aukera eta sagardo botilaren online salmenta. Euskal Sagardoa Route sektorearen agentziak eskaintzen dizkio tresna hauek sagardo sektoreari eta Euskal Sagardoari.
Galera handiak
Beste hainbat sektoretan bezala, galera handiak izan ditu Sagardo Sektoreak 2020ko martxoaz gero. Ostalaritzako sagardo salmenta eta sagardotegiko bisiten jaitsierarekin 20 milioi €-ko galerak izan ditu orain arte. Hala ere, dendetan, etxetik zuzenean nahiz on-line salmentak asko igo dira eta horrez gain, sagardotegietara inguratu den jendeak ere asko gozatu du aurten sagardoarekin. Horrek esperantza handiak eman dizkio sektoreari, bertakoaren eta kalitatearen alde egiten ari den apustuak, etorkizun oparo bat eskainiko duela seguru.